петък, юни 13, 2008

Едно от 10

Едно от 10те неща, за които благодаря на съдбата, че не ми се случиха е...., че не влезнах медицина! Колко страдах тогава само аз си знам. Ред сълзи, ред сополи. В последно време обаче осъзнавам, че повечето лекари, които срещам са коравосърдечни надувковци/ надувки и хич не си разбират от работата. Ще подчертая дебело че не месля, че всички са такива, а просто различните от тази група явно не ги срещам...
Моя племеник Митко имаше висока температура няколко дни. Докторката каза, че е херпангина. Ок, ама му излезна обрив и температурата падна. А то е събота...., а тя не може да го прегледа понеже е събота, а прегледите и за месеца са свършили и здравната каса няма да и плати и...Сестрами отива в един друг център, където лекарката без да го прегледа и базирайки се на слуха, че в момента има бум на скарлатина казва, че вероятно това е болеста. Взема се гърлен секрет и се изписва антибиотик. После д-р-то изпада в чуденка дали не е по-добре да се вземе секрет в понеделник заради нещо с в лабораторията. Изкача втора чуденка - "ако му даваме 3 дни антибиотици възможно ли е резултата да се компрометира?" И тя се обажда на своя приятелка да иска съвет. Моя чуденка : ако стрептококът не пукне от този антибиотик за какво го пиеш аджеба?
Излиза резултата от гърления секрет. Няма нетипична флора. Д-р личен лекар все пак казва, че видите ли, не че тя го е прегледала ама в лабораторията може да са объркали нещо. Не иска да го гледа, здравната каса няма да плати. През цялото време аз стоя вкъщи понеже това е сериозно заболяване и не мога да рискувам здравето на колегите си и техните деца.
Д-р личен лекар се съгласява да го прегледа. Не може обрива да е Roseola infantum, нe e HHV-6 или 7. Не знаем за тях! Описани са след датаа на дипломирането ни. Викаме дерматолог. Той преглежда детето от 1 метър разстояние. Не го пипа, но след "прегледа" си мие ръцете. Кеф! Не е скарлатина!!!!! Четири дни той пие антибиотик. Аз не ходя на работа. Всички въкщи пощуряхме. На никой не му пука.
Ако бях станала такава щях да се гръмна.

1 коментар:

Vera каза...

Понеже и на мен ми върви на "приятни лекари" в последните дни по болници се сещам за една реплика на баба ми, която е много подходяща в случая: "Ако не обичаш да се занимаваш с хора, защо тогава изобщо се насочваш към тази професия?" Наистина, добре, че не са те приели медицина :)